Totoro - lett

Totoro var det mange som ønsket seg, så her har dere han! : ) Det finnes hundre andre versjoner på nettet, så jeg har prøvd å lage litt min egen versjon. Jeg synes han passer best uten armer og ben for det er ofte sånn man ser han. Andre Totoro-figurer har armer og ben, men jeg synes det ser ganske unaturlig ut. Derfor har jeg endt opp med denne lille krabaten. Håper mange av dere vil like han!

Vanskelighetsgrad: Lett

Heklenål: 3mm

Garn: Lerke

Farger: Grått

Kropp:

R1: 5fm (5)

R2: /2i1/ 5g (10)

R3: /1fm, 2i1/ 5g (15)

R4: /2fm, 2i1/ 5g (20)

R5: /3fm, 2i1/ 5g (25)

R6: /4fm, 2i1/ 5g (30)

R7-8: 2 runder kun fm (30)

R9: /5fm, 2i1/ 5g (35)

R10: /6fm, 2i1/ 5g (40)

R11: /7fm, 2i1/ 5g (45)

R12-19: 8 runder kun fm (45)

R20: /7fm, 2til1/ 5g (40)

R21: /6fm, 2til1/ 5g (35)

R22: /5fm, 2til1/ 5g (30)

R23: /4fm, 2til1/ 5g (25)

R24: /3fm, 2til1/ 5g (20)

R25: /2fm, 2til1/ 5g (15)

R26: /1fm, 2til1/ 5g (10)

R27: /2til1/ 5g (5)

Stopp kroppen og sy igjen hullet.

Ører (2 stk):

R1: 4fm (4)

R2: /2i1/ 4g (8)

R3: /1fm, 2i1/ 4g (12)

R4-8: 5 runder kun fm (12)

R9: /1fm, 2til1/ 4g (8)

R10: en runde kun fm (8)

Stopp ørene og sy de på kroppen

Magen er hvit filt som er limt på. De grå strekene er tråd jeg har sydd over filten. Øyne og nese er også filt.

13 kommentarer

Ida m

03.09.2010 kl.12:03

Jaa! :D Fantastisk! Denne må jeg jo lage! Hihihi tonari no Totoro Totoro *nynne* ^________^

Linn

03.09.2010 kl.12:26

Syns kanskje den såg litt slurvete laget ut, men det vet jeg jko ikke før jeg har prøvd sjøl g sett resultatet:)

Marie

03.09.2010 kl.15:32

Den er litt slurvete laget, for armen min er ikke helt bra enda, så teknikken ble litt halvveis. Men jeg tror oppskriften skal være korrekt :)

Linn

03.09.2010 kl.23:36

Ferdig! ..nesten, mangler filt og øyne. Har du tips til hvor jeg kan kjøpe øyner til Amigurumiene? Panduro blir fort veldig dyre, og de har heller ikke "barnesikre" øyner (sånne som du skrur fast) :) Håper armen blir bra snart!

Marie

04.09.2010 kl.10:40

Jeg bruker selv bare fra panduro. Men man kan jo sy på knapper. Ellers pleier jeg å bruke filt, da er det lettere å lage utrykksfulle øyne. Og når de er limt på sitter de jo veldig godt! :)

Men jeg tar gjerne imot andre tips hvis noen har?

Rocka

04.09.2010 kl.19:15

Kjempe kult!!!! Jeg skal begynne å hekle over helga, venter på en pakke kjønner du :P Men du...! Hvor lang tid vil det ca. ta å hekle Totoro?? Er det mulig å si det? Kan du venligst svare meg på www.ingridbest.blogg.no ??Får da blir det litt lettere får meg og følge med:D ;)

Rocka

05.09.2010 kl.10:49

Jeg har et forslag til hva du kan hekle: Kero, en liten japansk søtnos fra serien ''cardcaptor sakura''! :D

Rocka

05.09.2010 kl.11:58

Eller hva med den søte hamsteren Hamtaro! :P

ferskingen

12.12.2010 kl.22:05

jeg er nybegynner på dette så dette er kanskje et dumt spørsmål :P

hvor mange luftmasker skal jeg starte med? aner ikke skjønner du og det ser uíkke ut til at det står noe heller :S

Marie

13.12.2010 kl.12:56

Du starter med fastmasker i "magic ring", du kan se på youtube eller så ligger det instruksjoner hvis du ser på menyen :)

ferskingen

13.12.2010 kl.16:32

men hvor mange fastmasker i magic ring da?

ferskingen

13.12.2010 kl.23:11

men hvor mange sånne skal jeg starte med? 5?

Marie

19.12.2010 kl.16:13

Du begynner med så mange det står i R1. 5 på kroppen og 4 på ørene :)

Beklager for sent svar!!!

Skriv en ny kommentar

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Instagram
Photobucket