Kjærlighet på pinne - lett

En veldig enkel oppskrift i dag, og derfor får dere en ny en på onsdag :)

Vanskelighetsgrad: lett

Heklenål: 3mm

Garn: Lerke

Farger: lys og mørk rosa

Pinne:

R1: 4fm (4)

R2->: runder kun fm til du er fornøyd med lengden

Kjærligheten:

R1: 4fm (4)

R2: /2i1/ 4g (8)

R3->: runder kun fm til du er fornøyd med lengden

Kjærligheten skal da rulles rundt og sys sammen. Det holder da å sy en tråd gjennom hele et par ganger. Se på bildet hvordan den skal rulles sammen. Hvis du vil ha pinnen helt stiv kan du legge en fyrstikk eller lignende inni pinnen. Det som er veldig morsomt med enkle oppskrifter som denne, spesielt med godteri, er at det kan pyntes veldig mye. Jeg har tatt en flerfarget tråd og festen i sprekken på kjærligheten, men man kan også sy på perler og sløyfer og gjøre den veldig fin!

8 kommentarer

fashiondesign

12.sep.2010 kl.10:00

Jeg liker bloggen din:D

Du er flink å blogge:)

Ida M

12.sep.2010 kl.12:35

Denne var veldig veldig enkel da :)

Når er valpekurset i dag? :)

Linn

12.sep.2010 kl.20:01

Hei!

Ville bare si takk for fin blogg - har lest en del her siden jeg begynte å hekle for to uker siden :-) Mye nyttige tips! Har også heklet noen av oppskriftene, og de ble superfine!

Vil komme med et annet garntips til deg - Drops MUSKAT, det er tynnere og blankere enn Paris, og egner seg superbra! Finnes i enormt mange farger, det var derfor jeg ble anbefalt det på Strikkedilla :-) Jeg hekler på pinne 2 1/2, selv om det står pinne 4 på garnet, for jeg liker at Amigurumiene blir skikkelig faste og fine, uten noen "hull".

Har fått helt dilla på å hekle, og siden jeg startet for to uker siden har jeg fått snekret sammen to ulike babyrangler, to kaker m/pynt, gulrot, banan, bie, kirsebær, en mus og en gris!

Gleder meg til å se flere oppskrifter på bloggen din! Liker også veldig godt denne: http://www.booip.blogspot.com/

Hilsen Linn

Malin

12.sep.2010 kl.20:13

Hei, jeg leser bloggen din nesten hvær dag! :)

men så lurte jeg på en ting... Hvis du har sett spillet ''little big planet'' til playstation 3, lurte jeg på om du kunne lage en sonn en figur #siden de figurene ser litt amigurumi ut#

Hvis du ikke har sett dt så kan du bare søke det opp på google eller no sånt..

- Håper du svarer med en kommentar ellr på et innlegg :-D //hilsen fast leser.

Marie

12.sep.2010 kl.20:32

Så hyggelig med nye lesere! :D

Malin: takk for tips! Jeg liker også å bruke garn som er tykkere enn nålen, men siden jeg legger ut oppskriftene her vil jeg prøve å bruke lik nål og garn, sånn at bildene her blir ganske like de dere hekler :) Jeg blir også kjempeglad om du sender meg bilder på marie@amigurumi.no så jeg får sett hva du har laget! Jeg liker også den bloggen! Hun som har skrevet den er hun som fikk meg til å begynne å hekle :)

Malin: Jeg har sett den ja, og hadde vært morsomt å hekle en sånn, setter det på lista :) Ellers finnes det mange andre oppskrifter på andre språk på internett! :)

heklekvende

13.sep.2010 kl.21:44

godt å se du kan gjøre flere ting på en gang ;) naturfag og amigurumi :)

jeg henger med på de andre og skryter av flott blogg.. vil ellers komme med et tips .. var innom panduro idag og de har acryl garn ( 10 små nøster i pakken til 59,- ) og de hadde også bambus garn,, små nøster dette også .. perfekt til amigurumier begge deler :)

helene

11.sep.2011 kl.22:51

hei !

jeg har sett litt på disse oppskriftene og har bestemt meg for å lage noen til 4H prosjektet mitt: )

det er nemlig hekling. Jeg liker bloggen din veldig godt og er snart ferdig med en kjærlighet på pinne : )

Tusen takk for alle tipsene og oppskriftene du har lagt ut : ) jeg kan ta et bilde av utstillingen jeg har så du kan se den nå vi er ferdig på høstfesten : )

jeg gleder meg til å se resultatet av utstillingen min selv : )

hilsen Helene 13 år :)

Marie

25.sep.2011 kl.16:24

Så hyggelig at du liker bloggen min! :)

Det er alltid veldig morsomt å se hva dere lager, så jeg vil gjerne se utstillingen!

Skriv en ny kommentar

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Instagram
Photobucket