Valentines apen Lvva - middels

N er det jo snart Valentines day, og da er det alltid hyggelig gjre noe for noen man er glad i! Det er ogs ekstra hyggelig gi noe man har lagt tid og energi i selv, hjemmelagde gaver er alltid de beste!

Garn: Paris Drops
Heklenl: 5mm
Farger: hvitt garn
Helst skulle jeg hatt Paris Drops til denne amigurumien, men siden det er vanskelig oppdrive her s mtte jeg g for en annen type garn, som passet til 3mm heklenl. S amigurumien p bildene er nok litt mindre enn hva dere fr hvis dere hekler den med Drops!
Hode:
5fm (5)
/2i1/ 5g (10)
/2i1, 1fm/ 5g (15)
/2i1, 2fm/ 5g (20)
/2i1, 3fm/ 5g (25)
/2i1, 4fm/ 5g (30)
/2i1, 5fm/ 5g (35)
5 runder kun fm
/2til1, 5fm/ 5g (30)
/2til1, 4fm/ 5g (25)
/2til1, 3fm/ 5g (20)
/2til1, 2fm/ 5g (15)
/2til1, 1fm/ 5g (10)
/2til1/ 5g (5)
Stopp hodet og sy igjen det lille hullet
rer (2 stk):
5fm (5)
/2i1/ 5g (10)
/2i1, 1fm/ 5g (15)
/2i1, 2fm/ 5g (20)
/2i1, 3fm/ 5g (25)
2 runder kun fm
Klem rene helt flate og sy de p hver sin side av hodet.
Kropp:
4fm (4)
/2i1/ 4g (8)
/2i1, 1fm/ 4g (12)
/2i1, 2fm/ 4g (16)
/2i1, 3fm/ 4g (20)
/2i1, 4fm/ 4g (24)
/2i1, 5fm/ 4g (28)
/2i1, 6fm/ 4g (32)
2 runder kun fm (32)
/2til1, 6fm/ 4g (28)
/2til1, 5fm/ 4g (24)
/2til1, 4fm/ 4g (20)
/2til1, 3fm/ 4g (16)
Det hullet som er igjen er halsen p apen. stopp den og sy den p hodet
Ben (2 stk):
4fm (4)
/2i1/ 4g (8)
/2i1, 1fm/ 4g (12)
5 runder kun fm (12)
stopp bena og sy de p kroppen
Armer (2 stk):
4fm (4)
/2i1/ 4g (8)
5 runder kun fm (8)
stopp armene og sy de p kroppen
Hale:
3fm (3)
/2i1/ 3g (6)
N er det bare hekle rundt til halen er s lang du nsker! Halen trengs ikke stoppes.

Til yne har jeg limt p yne fra panduro. Mage og ansikt er rosa filt som jeg har klippet ut og limt p. Hvis amigurumien skal gis til barn m filten vre sydd p s ikke spiser noe kjemikalier fra limet. Munn og nese er bl (jeg hadde ikke svart) filt som er limt p. Det gr ogs an skrive inn et navn eller initialer p magen, for gjre apen ekstra personlig hvis du skal gi den bort, eller lime p noen diamanter eller blomster for "blinge" den litt opp. Send meg gjerne bilder av deres valentinesaper p marie@amigurumi.no :)
Lykke til!
PS: Hvis noen har tips til bra hobbybutikker og/eller garnbutikker i London setter jeg pris p tips! (helst i sr-vest London siden jeg bor der ;) )
PS2: oppskrift p hjertet vil ogs komme snart!

6

S kjekt! Jeg har savnet se nye oppskrifter her p bloggen! Hper det kommer en del nye dette ret =)

Koda: Det hper jeg ogs :) har bestilt flere yne n, jeg gikk tom. Mtte lne ynene til lvva fra en annen amigurumi!

Jeg elsker amigurumis og din ape og hjerte er s st! takk s mye for oppskriften, vil spare den til senere bruk! ha en vakre uke :-)

Hei! :) Ser at du har strikket mye fint her inne. Har lest litt bakover p bloggen din og ser at du har snakket med de som frer drops, paris og har ftt ett tilbud om kjpe 20 kg garn for den prisen butikken kjper det for, og lurer p om hva prisen du da kunne f kjpt det for, og om du har en adresse jeg kan kontakte de p? :) Har ett par strre prosjekt p gang, og trur det kunne ha lnnet seg for meg kjpe 20 kg ;)

Hei :) Jeg er ikke helt sikker p om de oppga noe pris. Det jeg gjorde var bare g inn p siden deres og mailen den mailen som stod der. Jeg hadde tenkt til ta imot tilbudet, men problemet var at man mtte bestille 20 kg i en farge, og jeg trengte mange forskjellige farger! Hper dette hjalp litt ;)

Hvor kjper du filt fra? :)