Valentines apen Låvva - middels

Nå er det jo snart Valentines day, og da er det alltid hyggelig å gjøre noe for noen man er glad i! Det er også ekstra hyggelig å gi noe man har lagt tid og energi i selv, hjemmelagde gaver er alltid de beste! 

Garn: Paris Drops 
Heklenål: 5mm 
Farger: hvitt garn
Helst skulle jeg hatt Paris Drops til denne amigurumien, men siden det er vanskelig å oppdrive her så måtte jeg gå for en annen type garn, som passet til 3mm heklenål. Så amigurumien på bildene er nok litt mindre enn hva dere får hvis dere hekler den med Drops! 
Hode:
5fm (5)
/2i1/ 5g (10)
/2i1, 1fm/ 5g (15)
/2i1, 2fm/ 5g (20)
/2i1, 3fm/ 5g (25)
/2i1, 4fm/ 5g (30)
/2i1, 5fm/ 5g (35)
5 runder kun fm
/2til1, 5fm/ 5g (30)
/2til1, 4fm/ 5g (25)
/2til1, 3fm/ 5g (20)
/2til1, 2fm/ 5g (15)
/2til1, 1fm/ 5g (10)
/2til1/ 5g (5) 
Stopp hodet og sy igjen det lille hullet 
Ører (2 stk):
5fm (5)
/2i1/ 5g (10)
/2i1, 1fm/ 5g (15)
/2i1, 2fm/ 5g (20)
/2i1, 3fm/ 5g (25)
2 runder kun fm 
Klem ørene helt flate og sy de på hver sin side av hodet. 
Kropp: 
4fm (4) 
/2i1/ 4g (8)
/2i1, 1fm/ 4g (12)
/2i1, 2fm/ 4g (16)
/2i1, 3fm/ 4g (20)
/2i1, 4fm/ 4g (24)
/2i1, 5fm/ 4g (28)
/2i1, 6fm/ 4g (32)
2 runder kun fm (32)
/2til1, 6fm/ 4g (28)
/2til1, 5fm/ 4g (24)
/2til1, 4fm/ 4g (20)
/2til1, 3fm/ 4g (16)
Det hullet som er igjen er halsen på apen. stopp den og sy den på hodet
Ben (2 stk):
4fm (4)
/2i1/ 4g (8)
/2i1, 1fm/ 4g (12) 
5 runder kun fm (12) 
stopp bena og sy de på kroppen
Armer (2 stk): 
4fm (4)
/2i1/ 4g (8)
5 runder kun fm (8) 
stopp armene og sy de på kroppen
Hale: 
3fm (3)
/2i1/ 3g (6) 
Nå er det bare å hekle rundt til halen er så lang du ønsker! Halen trengs ikke å stoppes. 

Til øyne har jeg limt på øyne fra panduro. Mage og ansikt er rosa filt som jeg har klippet ut og limt på. Hvis amigurumien skal gis til barn må filten være sydd på så ikke spiser noe kjemikalier fra limet. Munn og nese er blå (jeg hadde ikke svart) filt som er limt på. Det går også an å skrive inn et navn eller initialer på magen, for å gjøre apen ekstra personlig hvis du skal gi den bort, eller lime på noen diamanter eller blomster for å "blinge" den litt opp. Send meg gjerne bilder av deres valentinesaper på marie@amigurumi.no :) 
Lykke til! 
PS: Hvis noen har tips til bra hobbybutikker og/eller garnbutikker i London setter jeg pris på tips! (helst i sør-vest London siden jeg bor der ;) )
PS2: oppskrift på hjertet vil også komme snart! 

6 kommentarer

Koda

29.01.2013 kl.21:55

Så kjekt! Jeg har savnet å se nye oppskrifter her på bloggen! Håper det kommer en del nye dette året =)

Marie

29.01.2013 kl.22:18

Koda: Det håper jeg også :) har bestilt flere øyne nå, jeg gikk tom. Måtte låne øynene til låvva fra en annen amigurumi!

Monsterscircus

29.01.2013 kl.23:32

Jeg elsker amigurumis og din ape og hjerte er så søt! takk så mye for oppskriften, vil spare den til senere bruk! ha en vakre uke :-)

Anonym

21.02.2013 kl.18:57

Hei! :) Ser at du har strikket mye fint her inne. Har lest litt bakover på bloggen din og ser at du har snakket med de som fører drops, paris og har fått ett tilbud om å kjøpe 20 kg garn for den prisen butikken kjøper det for, og lurer på om hva prisen du da kunne få kjøpt det for, og om du har en adresse jeg kan kontakte de på? :) Har ett par større prosjekt på gang, og trur det kunne ha lønnet seg for meg å kjøpe 20 kg ;)

Marie

28.02.2013 kl.14:07

Hei :) Jeg er ikke helt sikker på om de oppga noe pris. Det jeg gjorde var bare å gå inn på siden deres og mailen den mailen som stod der. Jeg hadde tenkt til å ta imot tilbudet, men problemet var at man måtte bestille 20 kg i en farge, og jeg trengte mange forskjellige farger! Håper dette hjalp litt ;)

Sara

06.03.2013 kl.21:54

Hvor kjøper du filt fra? :)

Skriv en ny kommentar

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Instagram
Photobucket